Friday, January 09, 2009

Demo Untukmu Palestin

Hari ini aku telah berkesempatan menyertai demontrasi bantahan serangan Israel ke atas bumi Palestin. Aku tiba sebelum solat Jumaat lagi. Kelihatan sudah ramai pejuang-pejuang berkumpul di Masjid Menara Tabung Haji. Sesudah solat Jumaat serta solat Hajat untuk Palestin terdengar laungan "Allahuakbar" daripada salah seorang penyokong menandakan demontrasi akan bermula. Masing-masing mula berganjak dari tempat solat segera berkumpul beramai-ramai untuk menyerahkan memoradum bantahan serangan tersebut ke kedutaan.

Aku juga tidak ketinggalan. Khabarnya hari ini lebih dari dua tempat mengadakan perhimpuanan seperti ini. Tak sempat untuk aku mengikuti semuanya. Pelbagai ragam dan semangat yang ditunjukkan oleh pejuang-pejuang kita ini. Moga-moga usaha yang kita jalankan ini membuahkan hasil serta dapat membantu mereka yang menderita di sana. Saksikanlah aksi-aksi mereka ini ada dengan benderanya, kasutnya, jeritannya dan sebagainya.

p/s : Esok juga (10hb Januari 2009) ada rapat umum di Stadium Melawati Shah Alam, jam 10.00 pagi - 12.00 tengah hari. Sesiapa yang berkesempatan marilah sama-sama meramaikan. Untuk maklumat lanjut klik sini.

No comments: