Monday, May 18, 2009

Situasi

Kali ini entri ini tiada gambar. Cuma nak tulis situasi aku sepanjang beberapa hari ini.

Gembira - Aku telah dapat kembali kameraku setelah dihantar untuk servis kerana asyik "error" sahaja mungkin sebab dah banyak kali kali ketik. Yang membuat aku gembira ialah tidak sampai seminggu kamera aku telah siap. Memang aku telah jangkakan servis yang Canon berikan sangat memuaskan. Dan yang menggebirakan hatiku lagi ialah aku tidak perlu bayar apa-apa untuk servis itu walaupun tempoh waranti telah tamat. Percuma. Sangat teruja. Jadi aku gembiralah. Boleh sedia untuk ketik gambar-gambar lagi.

Geram - Sebab tak boleh bukak laman web Yahoo. Segala aplikasi di Yahoo tidak boleh aku lawati. Maka susah untuk aku muatnaik gambar di dalam Flickr. Ini yang membuatku sedikit geram. Kalau dilihat pada kelajuan Wimax aku memang sangat laju. Kalau nak tengok Youtube tak payah nak tunggu. Sangat laju.

Sibuk - Memang sibuk pabila berada di sem pendek. Nampak macam kelas sedikit tapi kerja amat banyak. Pastu sibuk dengan tempahan kahwin yang bertimbun (takda timbun sangat pun). Maka segala perancangan perlu diatur. Beberapa minggu lagi aku akan sibuk juga kerana diberikan amanat oleh pakcik untuk menjaga rumahnya sepanjang ketiadaannya menunaikan umrah. Tapi bukan rumah sahaja malah kenderaanya. Dia cakap kat aku nak guna, guna jelah. Menarik ni. Insaf-insaf... Amanat tu. Maka hari tu aku akan ada dua rumah. Satu di Gombak dan satu di Ampang. Maka makin sibuklah.

Sepi - (Bukan sebab tiada pasangan hidup)... Ya. Kekadang terasa sepi bila duduk di rumah sewa ini tetapi penghuninya selalu tiada. Seperti aku sahaja yang menghuninya. Oi kekawan serumah balik jangan tak balik.

Panas - Bukan panas dengan orang lain. Cuaca panas je. Kalau sebelum ni bukak perlahan kipas dah terasa sejuk. Tapi hari ni bukak paling laju pun belum tentu dapat sejukkan diri lagi. takpe lah panas dunia je. Mungkin amalanku makin kurang kot. Kena banyakkan amalan ni.. huhu

Sudahlah.. Banyak pula situasi aku ni. Apa-apa pun kembali kepadaNYA. Apa jua situasi pun mohonlah kepadaNYA agar dipermudahkan segalanya.

1 comment:

3p4h said...

Gembira: Tumpang gembira skali (Bl nk shoot outdoor lg? He5... )

Geram: Pelik~

Sibuk: Oh, ini sudah pasti!

Sepi: Emm..Mana la housemate2 2.. Time ak dok aritu pn da trasa sunyi..Bsabar la noh..

Panas: Oh, kt cni pn sama gk.. Panas..Tp kdg2 ujan.. Alhamdulillah =)