Saturday, July 18, 2009

Misi Membeli Tiket

Sekadar Hiasan

Hari ini nekad untuk beli tiket. Aku terpaksa meminjam wang dahulu supaya dapat beli tiket murah. Kalau lambat-lambat pasti makin mahal.

Pukul 11.15 pagi aku hubungi sahabatku kebetulan dia berada di KL Sentral untuk bertanyakan kaunter Penerbangan MAS harga tiket. Selama setengah jam aku menanti aku kembali menelefon sahabatku.

Aku : Salam. Apa macam??
Sahabat : Wasalam. Tiket ada harganya RM25++
Aku : Ooo. Ok.. (agak murahlah bisik hatiku). Terima kasih..

Pukul 1.15 petang aku segera bergegas ke KL Sentral untuk membeli tiket. Setiba di kaunter.

Staff MAS: Selamat Petang Encik. Nak ke mana?
Aku: Korea. 24/7 hingga 2/8
Satff MAS: harganya RM23++
Aku: Yeke? Murah gak.. Betul ke 2/8 tu??
Staff MAS: ooo.. 2/8.. Ingatkan 20/8.. Kejap ya... Semuanya RM40++
Aku: Ha??? (Muka terkejut beruk).. Mahalnya..
Staff MAS: Kalau nak murah sikit amik 3/8 lah.. RM26++ je..
Aku: (Berfikir panjang...) Ermm.. Macam mana ek?? Takpalah saya amik yang 3/8 lah..

Tanpa buang masa aku terus sambar tiket 3/8. Cadang nak balik sebelumnya tapi apakan daya mahal sangat tiketnya. Tapi yang penting sekarang aku dah beli tiket. Cuma memikirkan mahu bayar balik je.. huhuh...

3 comments:

a.K.u said...

kuatkan semangat kim...

Maaflah tak dapat membantu...

ko pulak yg byk tlg aku..

Moga Allah permudahkan jalan ko ke sana..

InsyaAllah...

kamyap said...

to a.K.u: xde hal lah.. mgkin dgn aku bantu ko insyallah akan dibantu di masa mendatang..

doakanlah selamat perjalanan..

3p4h said...

Slmt pg n blk... Ameen =)