Sunday, August 30, 2009

Menu Ramadhan.. Nyummm!!!

Beberapa hari ini aku sempat masak sendiri kat umah sewaku ini. Selalunya beli je.. Banyak duit abis wo.. Maka hari ini kongsi sikit apa yang aku telah masak. Roti John Sardin dan Kentang Goreng Bujang. Kalau tengok gambar-gambar tu rasa memang banyak aku buat. Tapi percaya atau tidak aku telah habiskannya seorang. Kerana semua rakan serumah balik kampung. Arini berbuka sorang2. Maka aku habiskannya sorang2.

Insyallah dari semasa ke semasa aku akan kongsi lagi menu-menu sepanjang Ramadhan ni yang aku buat. Impian aku selepas ini nak buat Mee Bandung Muar sebanyak yang boleh dan berikan kepada jiran-jiran rumah sewaku sebelum aku pulang bercuti nanti.

Kadang-kadang kita tidak sedar kita ada melakukan kesilapan sengaja atau tidak sengaja kepada jiran-jiran kita. Maka aku ingin gunakan peluang ini mengunjungi jiran-jiran bawa makanan serta bermaaf-maafan.

Sesiapa nak rasa mee bandung aku masa Ramadhan ni, boleh lah buzz aku supaya aku dapat bajet berapa banyak nak buat. hehe..

No comments: