Tuesday, May 12, 2009

Jawapan untuk Kuiz Kambing

Beberapa hari yang lepas aku telah mengajukan satu kuiz kepada semua pembaca blog samada yang baca ataupun tidak. Aku nak ucapkan terima kasih kepada semua yang prihatin untuk menjawab. Sebenarnya malam semalam adalah tarikh tutup tetapi selepas melihat beberapa orang yang masih ingin menjawab aku lanjutkan sehingga malam hari Jumaat.

Tetapi hari ini aku telah didesak oleh beberapa peserta yang agak yakin mereka boleh menang supaya menamatkan kuiz ini kerana mungkin dah tak sabar nak dapat hadiah. Oleh itu, aku mengambil keputusan menamatkan kuiz itu hari ini. Puas hatilah korang. Tetapi jangan terlalu yakin.

Jawapannya:-
- Banyak jawapan yang aku terima ada yang mengatakan 23, 10, 21 ekor dan sebagainya. Sekali lagi aku nak ucapkan terima kasih kepada semua yang mencuba.

- Alasan aku juga untuk melanjutkan kuiz ini kerana aku nak bagi peluang kepada orang lain untuk mencuba nasib. Tapi mungkin dah tiada yang mahu maka aku tamatkanlah.

- Oleh itu, aku nak ucapkan TAHNIAH kepada diriku kerana hadiah untuk kuiz ini tidak perlu aku berikan kerana aku nak ucapkan TAKZIAH kepada semua yang mencuba kerana jawapan anda semua adalah SALAH.

- Jawapan yang sebenarnya ialah 1 ekor sahaja. Kenapa 1 ekor?? Jika anda perhatikan pada gambar di bawah aku telah bulatkan merah pada ekor kambingku bahawa ekor mereka adalah 1. Aku bersyukur kepada DIA kerana sehingga hari ini aku lihat ekor tidak ada 2, 21, 23 atau 10. Maka jawapan anda semua SALAH.


p/s - Jadi terima kasih kerana mencuba. Insyallah hadiah ini akan aku bawa kepada kuiz yang akan datang. Diharapkan kepada sesiapa yang terlalu yakin agar tidak marah-marah, tidak melakukan perkara yang tidak diingini seperti bunuh diri, maki-maki, cangkung di atas tandas duduk dan sebagainya. Jadikanlah kuiz ini sebagai pemangkin untuk mencuba kuiz aku yang akan datang. Mulakan hari anda dengan senyuman.. Peace no war!!!

6 comments:

3p4h said...

Arghhhh.... Aku tertipu... Sadis tul... Kak nadzifa msti kecewa.. Ha5....

nadzifa said...

tidakkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!oh,kambing putih+cute ku itu...uwaa..nak jgk2..

Dendei said...

cet..tipah pon rasa tertipu....

kamyap said...

to epah: xpe.. blh cube lg..

to nadzifa: haha.. kalo nk kambing gak blh jd model utk kmbing tu nnti.. huhu

to a.K.u: bukan tipah yg tertipu tapi dyll yg tertipu.. hehe

azuwa said...

hahaha!! kuiz yang agak sengal. naseb bek aku tak cube jawab, hihi.

kamyap said...

to azuwa: kalo kamu jwb pn blum tentu blh btul.. huhu