Friday, May 08, 2009

Peliharaan Keluargaku

Saja-saja balik rumah cuti yang lalu, kebetulan aku ada kamera mak suruh aku amik gambar kambing-kambing kat belakang rumah tu. Katanya untuk dibuat laporan agar mudah dapat bantuan daripada pihak yang berkenaan.

Nak ceritalah sikit, pada asalnya kambing-kambing ini hanyalah 10 ekor. Mati 2 ekor. Lahir 2 ekor lagi. Mati lagi seekor. Lahir lagi 2 ekor kembar. Berapa ya??? Jawab jangan tak jawab. Selepas itu, kambing-kambing bertambah lagi setelah abahku menghadiri satu kursus. Selepas tamat kursus abahku diberikan subsidi oleh RISDA sebanyak 10 ekor kambing lagi. Maka bertambahlah keluarga kambingku.

Oleh itu, soalan yang inginku ajukan, berapakah ekor kambing yang aku ada sekarang? Siapa jawab pantas dan betul adalah hadiahnya tapi aku tak putuskan lagi. Cepat sementara stok masih ada.

4 comments:

3p4h said...

Hua... Byk tul kmbing! Aku kira2 la kan, ada la dlm 21 ekor, tul x? He5...

kamyap said...

to 3p4h:

hehe.. aku buka tawaran ini sehingga tengah malam ini.. Jadi sesiapa masih nak, boleh teka lagi.. Skrg ni aku xnak bg jwpn dl.. huhu

a.K.u said...

sampai tengah malam je???

tapi aku nk try jwb gak...


~kurang dari 10 ekor...tol x???

huhhhuu....


(x sangka famili ko pon bela kambing juga....coz khairullah pon ada gak...org2 johor mmg suka kambing ya?=D)

kamyap said...

oleh krn penyertaan yg amat mmberangsangkan aku lanjutkan kuiz ini sehingga tgh mlm hari jumaat.

Setiap peserta hanya boleh menjawab skali sahaja.. sesiapa yg dh jwb xleh jwb lg tau..huhu